2,4 ” TFT LCD érintő kijelző shield + Arduino UNO

Ennek a modulnak a tesztelése eltartott egy darabig, mivel hozzá tartozó library-t át kellett kicsit írnom, hogy megfelelően működjön. Viszonyt az előnye, hogy a kapcsoláson nem nagyon kell gondolkozni, mert a shield-et csak illeszteni kell az UNO-ra, úgy hogy azt el sem lehet rontani. Sajnos pont emiatt komplex alkalmazásokra nem is lehet használni, mivel nem marad szabad portunk, amire bármilyen szenzort is köthetnénk. Képmegjelenítőnek, számológépnek, lehet használni, vagy akár készíthetünk belőle digitális képkeretet is, de erre vannak jobb megoldások is. A modul kapott egy microSD kártyaolvasót is, ezért a képek tárolásával nem lesz problémánk.

Lássuk a modult:

s-l10002-4-tft-lcd-touch-shield-arduino-1-back-500x500

A modulon található egy reset gomb is, ami be van kötve az Arduino Uno resetjére. És a vas aljára került microSD kártya olvasó.

A tesztelés elkezdésekor, rákeresetem, hogy milyen előre megírt könyvtárakat készítettek a nagyobb forgalmazók. Találtam is egyet, amit az adafruit készített, de azt a saját 2,8 “-os LCD-re optimalizálták, és nem ismerte fel az én LCD-m illesztőjét. Viszont megtudtam, hogy az enyémnek ST7783-as illesztője van, ami teljesen kompatibilis az ST7781-es illesztővel. Ehhez már egyből találtam egy oldalt, ahol kész könyvtárakkal vártak, amit erre az illesztőre optimalizáltak. A tesztelés során minden teljesen jól működött leszámítva egy példaprogramot, a “tftpaint”-et. Itt fel voltak cserélve a vertikális és a horizontális kijelző számítások, és ezen változtatnom kellett. Továbbá lecseréltem az “Adafruit_GFX library”-t az “Adafruit_mfGFX library”-re, mert itt újabb betűtipusok is elérhetőek. Viszont egyenlőre ne rohanjunk ennyire előre.

Lássuk az eredeti angol nyevű leírást (láttuk, amíg az oldal meg nem szűnt). Itt láthatóak a lábak kiosztásai és a modul paraméterei. Továbbá a teszteléshez szükséges 3 könyvtár is letölthető innen.

Smoke-And-Wires/ TFT-Shield-Example
Adafruit/ Touch-Screen-Library
– Adafruit/ GFX-Library

Ha a könyvtárakat letöltöttük és azok a megfelelő helyre kerültek, akkor indulhat a tesztelés. Kövessük a képen szereplő lépéseket és töltsük fel a programot.

peldaprogramAmennyiben megjelennek a szöveges feliratok és a grafikus animációk megjelennek a kijelzőn, akkor mindent jól csináltunk, és a modul használatra kész.

Nálam itt lépett közbe az a probléma, hogy amikor a “tftpaint” példát töltöttem fel, akkor a vertikális és a horizontális adatok alapján, rossz helyre kerültek a pontok a kijelzőn. Ezért kellett átírnom modulban a példaprogramot, és egyúttal frissítettem a GFX könyvtárat is az mfGFX könyvtárra.

Az én változatomhoz a könyvtárak letölthetőek innen:

SWTFT-Shield
Touch-Screen-Library-master
Arduino_Adafruit_mfGFX_Library-master

És lássuk a végeredményt, ahol már nekem is működött a “tftpaint” mintaprogram.

20150618_164432

Remélem segítettem, kívánok mindenkinek kellemes időtöltést, és jó tesztelést!!

(Statisztika: 34 megtekintés)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.